Da jeg startede mit firma for nogle år siden, følte jeg, at søgemaskineoptimering ville blive et af de lette job. Jeg kendte spillets regler og vidste at man ikke skulle spamme og at man skulle fokusere på brugervenligheden af ens hjemmeside. Jeg sørgede for selv at skrive unikke linkbuilding-tekster hver måned og fik lagt dem ud på fornuftige forums. Det gik fint. Jeg nåede ikke til tops i søgemaskinerne, men fik dog en fin placering og der kom kunder til.

I starten var det at lave søgemaskineoptimering en hyggelig opgave, som jeg nød at få ordnet hver måned. Efterhånden kunne jeg dog mærke, at det begyndte at tære på mine kræfter. Det blev sværere og sværere at finde på nye, unikke tekster hver måned – især fordi de altid skulle omhandle de samme ord. Det var ikke fordi, jeg havde et dårligt ordforråd, men alle mennesker har bare deres egen måde at udtrykke sig på.

Til sidst traf jeg en beslutning. Det var en selvfølgelig, at der skulle laves søgemaskineoptimering, men jeg orkede ikke at ordne det mere. Jeg begyndte at lede efter en, der kunne tage over og allerede efter en uge, havde jeg fundet en charmerende ung mand, der gik på STX. Det blev begyndelsen på et dejligt samarbejde. Han nød at kunne arbejde hjemmefra og havde en fantasi, der var uovertruffen. Langsomt begyndte han at få mere og mere ansvar for søgemaskineoptimeringen på siden og han skuffede mig ikke!

I dag har han startet sit eget firma der lave løsninger til søgemaskineoptimering. Det er helt rart at se en så ung iværksætter og vide, at det hele startede med hans søgemaskineoptimering for mit firma. Han har fået større kunder end mig i dag, men han tilbyder mig stadig søgemaskineoptimering på grund af gammelt venskab.

Det er rart at se, at han har fundet hans niche, for søgemaskineoptimering var i hvert fald ikke min.